رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:
۳۵ خدمت جدید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزوده می شود
ثبت آسان: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از افزایش عناوین خدماتی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی از 35 عنوان به 70 عنوان در سال آینده آگاهی داد.
به گزارش ثبت آسان به نقل از مهر، محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در جلسه بررسی مسائل، چالش ها و لطمه های در رابطه با دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان مازندران اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه همفکری، مشورت و کمک به رفع مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در خدمت رسانی بهتر به مردم است. وی هدف از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی را برداشتن بار از دوش دستگاه قضائی و رضایت بیشتر مراجعین دانست و اظهار داشت: با ورود فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مختلف و مورد نیاز مردم در خارج از فضای دادگستری، حجم عظیمی از ازدحام و شلوغی واحدهای قضائی کاسته و این وظیفه بر عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضائی قرار گرفت. رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: به زودی با راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، مردم می توانند در منازل خود تعدادی از درخواست های خودرا ثبت و برای دفاتر ارسال نمایند. وی ادامه داد: با شروع به کار سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی دراینده نزدیک، شلوغی دفاتر کاهش و از صرف هزینه های بسیاری پیشگیری می شود. کاظمی فرد همین طور از حذف منع داوری دفاتر خدمات قضائی آگاهی داد و اظهار داشت: در جلسات مختلفی که با مرکز حل اختلاف قوه قضائیه انجام شد با پیگیری مجدانه این موضوع، موفق به اعطای مجوز داوری به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی شده و به زودی برای نخستین بار مدیران دفاتر خدمات با سازوکاری بدون آزمون پروانه داوری دریافت خواهند کرد. افزایش عناوین خدمات دفاتر خدمات قضائی وی همین طور اشاره کرد: توسعه خدمات بصورت جدی در دستور کار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه قرار دارد و در همین راستا، عناوین خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضائی از ۳۵ عنوان به ۷۰ عنوان در سال آینده بیشتر می شود. رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در آخر از برگزاری این جلسه و حضور قضات، رؤسای دادگستری و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در کنار هم و بررسی چالش ها و مشکلات در فضایی صمیمی و دقت و تیزبینی در ارائه راه حل ها اظهار رضایت کرد و خواهان برگزاری جلسات با این کیفیت در سایر استانها شد. رییس کل دادگستری استان مازندران نیز در این نشست به شرایط دستگاه قضائی پیش از ورود فناوری اطلاعات و بعد از آغاز به کار دفاتر خدمات الکترونیک قضائی اشاره نمود و اظهار داشت: در گذشته یکی از مهم ترین چالش های پیش رو دستگاه قضا، ابلاغ اوراق قضائی و اطاله دادرسی و نیز هزینه های سنگین ناشی از ابلاغ سنتی بود که با ورود تکنولوژی های جدید این مشکل بطورکامل حل شد. وی نقش دفاتر الکترونیک قضائی در خدمت رسانی مطلوب و مناسب به مردم را بسیار مهم برشمرد و اشاره کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضائی با انجام درست امور در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضائی مردم، مؤثر بوده و مانع از صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی می شوند. در آغاز این جلسه چند تن از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و رؤسای دادگستری های شهرستانه های استان به بیان موارد و مشکلات مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان و ارائه راه حل برای حل این مشکلات پرداختند. همین طور در ادامه اکبر ثقفیان قائم مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات و حسن روحانی نیا مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی پاسخگوی مطالبات ودغدغه های مطروحه شدند و بعد از طرح نقطه نظرات و مشکلات، کارگاه آموزشی برای مدیران دفاتر خدمات قضائی نیز اجرا شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان