پیشبینی هایی از سفر و درخواست هایی در رابطه با برق، تب دنگی و بلیت هواپیما

پیشبینی هایی از سفر و درخواست هایی در رابطه با برق، تب دنگی و بلیت هواپیما به گزارش ثبت آسان، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با پیشبینی پرحجم بودن سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورا، تصریح کرد: برق مراکز اقامتی به هیچ عنوان نباید قطع شود.


به گزارش ثبت آسان به نقل از ایسنا، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه دهه اول ماه محرم چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ تشکیل جسله داد. علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: با عنایت به حجم سفرهای تابستانی از یک سو و تعطیلات تاسوعا و عاشورا از دیگر سو تشکیل این جلسه ستاد به منظور هماهنگی بین اعضا حائز اهمیت می باشد. طبیعتا سفر، پرحجم خواهد بود و مسئولیت ما و همکارانمان در استان ها را مضاعف می کند.

برق مراکز اقامتی قطع نشود
او ضمن اشاره به حجم متقاضیان سفر در هفته پیش رو، اظهار نمود: تغییرات آب و هوایی و قعطی برق از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد، روزهای پیش رو گرم خواهد بود و احتمال قطعی برق وجود دارد. باید رصد با دقت به منظور قطع نشدن برق مراکز اقامتی صورت گیرد.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ستادهای سفر استانی و استانداری ها درخواست نمود این مورد را پیگیری و مردم را به رعایت الگوی سفر ترغیب کنند.
او همچنین، اطلاع رسانی صدا و سیما در رابطه با گرمای هوا و تشویق مردم برای انتخاب زمان مناسب سفر را مهم دانست.

قیمت بلیت هواپیما فنری است که باز شده است
معاون گردشگری به نرخ های جدید بلیت هواپیما اشاره نمود و اظهار داشت: نیاز است سازمان هواپیمایی، چارچوب سیاستگذاری خویش را برای مجوز پروازهای خارجی، تعداد پروازها به مسیرهای مختلف و اعلام شفاف قیمتها از جانب انجمن شرکتهای هواپیمایی مشخص نماید و بسته سیاستگذاری را عرضه نماید. وقتی می گویید ایرلاین ها به قیمت انجمن پایبند باشند باید این قیمتها شفاف مشخص شود، برخی مسیرها افزایش قیمت زیادی داشته اند که این مورد وقتی به قیمت تورها انعکاس پیدا می کند، قابل مدیریت نیست.


شالبافیان اضافه کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای پرمسافر در اینروزها و تابستان نمود بیشتری دارد. سیاست های سازمان هواپیمایی در خصوص چارتر تغییر نکند، چونکه اقتصاد گردشگری این مسیرها به طورمستقیم وابسته به پرواز است. با ابطال دیوان عدالت اداری ایرلاین ها انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت.
رئیس ستاد سفر ضرورت نظارت تعزیرات و استفاده از این ظرفیت را در جهت پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما و نظارت بر سایت های غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: قیمت بلیت هواپیما فنری است که باز شده و اگر این موضوعات مدنظر قرار نگیرد ابزاری برای برخورد با این فنر باز شده وجود نخواهد داشت.

گردشگری داخلی تحت تأثیر تب دنگی قرار نگیرد!
معاون گردشگری در رابطه با شیوع بیماری تب دنگی همزمان با آغاز سفرهای تابستانی اظهار داشت: استانهای جنوب شرق و شمالی دقت کنند این مورد به درستی اطلاع رسانی شود تا فضای گردشگری داخلی تحت تأثیر قرار نگیرد.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مراسم های آئینی در سرتاسر کشور، فرصت خوبی برای گردشگران و زائرین در جهت آشنایی با فرهنگ های مختلف و رویدادهای آئینی است، بر ضرورت اطلاع رسانی برگزاری این رویداها از صداوسیما تصریح کرد و اضافه کرد: تماشای این رویدادها می تواند در مدیریت سوانح جاده ای و خواب آلودگی رانندگان اثرگذار باشد.
معاون گردشگری همینطور در رابطه با سفرهای اربعین و نزدیکی مناسبت آن با دهه آخر ماه صفر و افزایش سفر به مشهد، اظهار نمود: استانهای ایلام، خوزستان، کرمانشاه و استانهای پشتیبان مانند همدان که در راه اربعین هستند از الان باید تدارک اربعین را ببینند. ادارت کل میراث فرهنگی در کنار سایر دستگاه ها و ستاد اربعین در گذشته همکاری خوبی داشتند که نیاز است اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام دهند. این دو رویداد کار سنگینی است و همکاری تمامی دستگاه ها را می طلبد، ازاین رو تشکیل ستادهای خدمات سفر استان نباید به تعویق بیفتد، به خصوص استان هایی که در این دو رویداد هستند.




منبع:

1403/04/22
16:41:45
5.0 / 5
10835
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , رئیس , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان
نظر شما در مورد این مطلب
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

ثبت آسان

ثبت شرکت آسان

sabteasan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ثبت آسان محفوظ است