به گزارش ثبت آسان به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بابك رشیدی در پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو گفت: در ابتدا انواع مدل ها را برای ثبت شركت بررسی كردیم، اما تنها مدل آرمان گرایانه را مدل تعاونی دیدیم.وی افزود: اما بعد از ثبت و فعالیت متوجه شدیم كه این مدل كارآمد نیست و فضای انگیزشی برای نیروها در مدل های دیگر بیشتر است. ازآنجایی كه شركت دانش بنیان به دنبال خلق نوآوری است و خیلی به دنبال كسب سود و یافتن بازارهای فروش مستعد نیست.رشیدی خاطرنشان كرد: شركت های دانش بنیان با چالش بازاریابی و معرفی محصولات خود در جامعه و بازار روبرو هستند. بر همین اساس ما در ابتدا از نیروهای باتجربه و توانمند برای بازاریابی جذب كردیم، اما به دلیل همسان نبودن نظرات بخش بازرگانی و اعضای شركت، به این نتیجه رسیدیم كه دیدگاه بازرگانی و فروش را برای اعضا آموزش دهیم.صالحی، كارگزار تبادل فناوری یك شركت دانش بنیان نیز در این جلسه، در رابطه با رقیب قدرتمند چینی در بازار محصولات ایران گفت: این معضلی است كه تمام صنعت با آن روبرو است، اما به دلیل كیفیت بالای محصولات تولیدی این شركت و خدمات پس از فروش و آموزش اپراتوری دستگاه ها و دانش فنی در تولید رنگ های خاص، منجر به باقی ماندن شركت در عرصه رقابت با محصولات چینی شده است.