مدیركل دفتر نگهداری راه ها خبر داد
اصلاح ۲۶۱ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
به گزارش ثبت آسان، میدرکل دفتر نگهداری علایم، تجهیزات و ابنیه فنی راه ها با اشاره به اینکه از آغاز سال تا کنون ۲۶۱ نقطه پرتصادف اصلاح شده است، اظهار داشت: برای اصلاح ۸۸۷ نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود ۹۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.
مجید صباغ زاده در گفت وگوبا ایسنا، ضمن اشاره به اصلاح نقاط حادثه خیز بیان نمود: دور جدید شناسایی نقاط پرحادثه در پایان سال قبل انجام شده و ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی و از راه کمیسیون ایمنی راه های کشور به دستگاههای ذی ربط مانند استانداری ها، پلیس راه و سازمان راهداری ابلاغ گردید. از پایان سال قبل و با نهایی شدن فهرست، اقدامات اولیه را انجام دادیم؛ ابتدا نقاط را بر مبنای دستورالعمل تعریف شده آشکارسازی کرده و از همان زمان برداشت های میدانی و بررسی روی طرح های اصلاحی را آغاز کردیم.
وی افزود: بعد از پایان سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، جلساتی داشتم برای تهیه راهکار و روشی که بتوانیم از راهکارهای مختلف برای اصلاح نقاط استفاده نماییم. ظرف یک ماه راهکارهای اولیه شناسایی و تهیه شد. تا کنون از ۸۸۷ نقطه ای که شناسایی شده، ۲۶۱ نقطه به صورت کام اصلاح شده و با پلیس راه صورت جلسه کردیم؛ بقیه هم در دست اجراست.
میدرکل دفتر نگهداری علایم، تجهیزات و ابنیه فنی راه ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار نمود: تعهد ۱۴۰۲ سازمان راهداری، اصلاح ۴۰۰ نقطه است که امیدواریم بتوانیم تا آخر سال ۲۶۱ نقطه را به ۴۰۰ نقطه برسانیم با عنایت به پروژه هایی که در دست داریم و مابقی را با عنایت به دستور معاون اول رئیس جمهور، اگر کمک استانداری ها بموقع انجام دهد، تلاش می نماییم تا آخر سال آینده ۴۸۷ نقطه باقی مانده را هم با عنایت به اعتباراتی که داریم و مساعدت استانداری ها رفع نماییم.
صباغ زاد با اشاره به اینکه برای ۸۸۷ نقطه طبق برآوردی که ابتدای سال انجام شده، حدود ۹۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات انجام شده است اما اگر بخشی از این پروژه ها به سال آینده موکول گردد، افزایش قیمت خواهد داشت. البته ما علاوه بر این نقاط، پروژه های ناتمامی که از سالهای گذشته برای نقاطی تحت عنوان پرتصادف یا مستعد حادثه هم این فرایند را داشتیم و از آغاز سال تا کنون ازاین نقاط ناتمام هم ۲۷۹ نقطه را اصلاح کردیم.
وی در رابطه با برآورد از میزان افزایش اعتبار لازم در صورت تاخیر در اجرای این طرح ها بیان نمود: ما پیگیر اصلاح این نقاط و تأمین منابع مالی آنها هستیم. بخشی به سازمان راهداری مرتبط می باشد و بخشی هم به سازمان مدیریت و نهادهای دیگر که بتوانند منابع را تأمین کنند. بخشی از این اعتبارات از منابع عمومی است که سازمان برنامه و بودجه باید در طرح های اعتباری سالیانه تحت عنوان نقاط پرتصادف قرار دهد، بخشی هم از منابع داخلی سازمان راهداری تأمین می شود که تکافوی همه نقاط را نمی دهد.
اگر استانداری ها به تعهدی که توسط معاون اول رئیس جمهوری انجام شده پایبند باشند، تلاش می نماییم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بتوانیم همه نقاط را اصلاح نماییم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان