از سوی رئیس قوه قضائیه
بخشنامه تعرفه عرضه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد ابلاغ گردید
«تعرفه عرضه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» توسط رئیس قوه قضاییه ابلاغ گردید.
به گزارش ثبت آسان به نقل از قوه قضاییه متن این بخشنامه به شرح زیر است:
در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در جهت بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و جلوگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، « تعرفه عرضه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده ۱- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل می شود،
الف - به صورت خودکاربری
- شهروندان می توانند از راه سامانه های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت نمایند. سامانه های ذیربط از راه سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب - دفاتر اسناد رسمی در سرتاسر کشور
- در صورت رجوع شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می شود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به باعث دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می رسد.
ماده ۴- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ مبحث این تعرفه را از راه شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می کنند.
منبع: ثبت آسان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد مطلب ثبت آسان